energetica umana in simbolistica orientala
Mi se pare instructiva aceasta dizertatie despre structura energetica a omului (corp = skrt. dosha) in simbolistica orientala. Autorul are un backgroud fundamentat pe yoga dar se pare ca a pornit studiul in aceasta directie tot cautand sa intelega si sa foloseasca ramasitele de cunostinte pe care le mai avem din medicina energetica. Acestea se pastreaza incriptate in scrierile para religioase indiene si se presupune ca ar fi fost folosite la un moment dat si ne niste stramosi ai nostri. Tot asa cum putem specula ca omul din basorelieful mayas e un cosmonaut care se pregateste de decolare in nava sa, putem presupune ca aceste informatii incredibil de detaliate cu privire la energetica nu sunt nici o coincidenta, nici fara rost. Pe de alta parte, suntem surprinsi de acuratetea celor relatate in textele vechi indiene cu privire la anumite fenomene, in speta cele legate de structura si sanatatea omului.
In ceea ce priveste meridianele prezente in acupunctura, desi am citit ca a fost un proiect al conducerii chineze secolul trecut, menit sa promoveze cultura chineza vanzand gogosi vestului credul, statuetele de la Tartaria si un scroll vechi chinezesc pe care am avut ocazia sa vad picatata epopeea lui Ghilgames, ma fac sa cred ca punctele si chacrele nu sunt inventii ci au substrat. Pe de alta parte dezvoltarea electropuncturii a pus in evidenta existenta fizica a meridianelor, desi acestea nu au substrat anatomic. Faptul ca sistemele Bioptron de la Zepter folosesc energizarea cu lumina polarizata de o anumita culoare pe chacrele specifice, mi s-a parut interesant, dar nu m-a dat pe spate - poate sa fie si o pacaleala.
Pe de alta parte, medicina tibetana este orientata pe clinic mai mult decat oricare alta. Toata farmacopeea este naturala si fiecare medic isi face singur preparatele. Sunt luate in considerare atat caracteristicile clinice (am vazut un studiu despre semeiologia pulsului care m-a lasat masca) cat si cele astrologice si energetice. Nu stiu sa se foloseasca acupunctura (e o lipsa a mea), dar am citit ca folosesc presopunctura, deci oricum, meridianele le sunt cunoscute.
Ce mi se pare intr-adevar ciudat este faptul ca desi anatomic mamiferele sunt in mare parte identice (implicit si energetic pana la un anumit nivel) si chiar considerand credinta ca animalele sunt oameni reincarnati, specifica culturilor orintale, nu se face referire la structura unui alt mamifer decat omul, sau macar m-as fi asteptat sa rezulte o mai mare extindere a studierii ei si in cazul animalelor. Acest lucru nu se intampla. In toate culturile, chiar si in cele care divinizeaza animalele, acestea sunt din punct de vedere al studierii lor, marginalizate (implicit deducem ca fata de stucturile umane, este lipsita de interes studierea structurii animalelor). In prezent stiinta studiaza animalele poate mai mult decat pe om, incercand din rasputeri sa le fure secretele constructive prin revers-engeneering.
In ceea ce priveste meridianele prezente in acupunctura, desi am citit ca a fost un proiect al conducerii chineze secolul trecut, menit sa promoveze cultura chineza vanzand gogosi vestului credul, statuetele de la Tartaria si un scroll vechi chinezesc pe care am avut ocazia sa vad picatata epopeea lui Ghilgames, ma fac sa cred ca punctele si chacrele nu sunt inventii ci au substrat. Pe de alta parte dezvoltarea electropuncturii a pus in evidenta existenta fizica a meridianelor, desi acestea nu au substrat anatomic. Faptul ca sistemele Bioptron de la Zepter folosesc energizarea cu lumina polarizata de o anumita culoare pe chacrele specifice, mi s-a parut interesant, dar nu m-a dat pe spate - poate sa fie si o pacaleala.
Pe de alta parte, medicina tibetana este orientata pe clinic mai mult decat oricare alta. Toata farmacopeea este naturala si fiecare medic isi face singur preparatele. Sunt luate in considerare atat caracteristicile clinice (am vazut un studiu despre semeiologia pulsului care m-a lasat masca) cat si cele astrologice si energetice. Nu stiu sa se foloseasca acupunctura (e o lipsa a mea), dar am citit ca folosesc presopunctura, deci oricum, meridianele le sunt cunoscute.
Ce mi se pare intr-adevar ciudat este faptul ca desi anatomic mamiferele sunt in mare parte identice (implicit si energetic pana la un anumit nivel) si chiar considerand credinta ca animalele sunt oameni reincarnati, specifica culturilor orintale, nu se face referire la structura unui alt mamifer decat omul, sau macar m-as fi asteptat sa rezulte o mai mare extindere a studierii ei si in cazul animalelor. Acest lucru nu se intampla. In toate culturile, chiar si in cele care divinizeaza animalele, acestea sunt din punct de vedere al studierii lor, marginalizate (implicit deducem ca fata de stucturile umane, este lipsita de interes studierea structurii animalelor). In prezent stiinta studiaza animalele poate mai mult decat pe om, incercand din rasputeri sa le fure secretele constructive prin revers-engeneering.
frumos articol !
RăspundețiȘtergere[…] energetica umana in simbolistica orientala […]
RăspundețiȘtergere